• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tror inte att det är möjligt med en inbetalning av engångssumma, det blir nog en omprövning.
Ska bli intressant att följa din resa.
Beklagar din mammas bortgång. ❤️

Omprövning kommer mest troligt ge resultatet att en engångsbetalning tillkommer i planen. Resten av betalningarna kommer nog rulla på som vanligt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Omprövning kommer mest troligt ge resultatet att en engångsbetalning tillkommer i planen. Resten av betalningarna kommer nog rulla på som vanligt
Om summan är hög vad händer då ?
Du kan ju inte slutbetala en skuldsanering med en engångssumma.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Om summan är hög vad händer då ?
Du kan ju inte slutbetala en skuldsanering med en engångssumma.

Om arvet är högre än den totala skulden som ingår i skuldsaneringen tänker du?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Om summan är hög vad händer då ?
Du kan ju inte slutbetala en skuldsanering med en engångssumma.
De tittar väl på hur stor summan är och hur stor ökning av betalningsutrymmet det blir per månad och bestämmer om betalplanen ska ändras.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Om arvet är högre än den totala skulden som ingår i skuldsaneringen tänker du?
Eller så pass stor att en del av saneringen går bort och med inbetalningar överstiger den totala skulden.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Eller så pass stor att en del av saneringen går bort och med inbetalningar överstiger den totala skulden.

Man är ju då inte kvalificerat insolvent längre, men på egen ompröving kan inte skuldsaneringen upphävas tror jag. Jag antar att det innebär att man betalar resterande del av den skuld som fanns vid inledandet, antingen genom klumpsumman eller genom någon av betalningarna efter, resten av tiden blir det 0plan.
Om borgenär upptäcker det och begär omprövning bör det kunna bli samma sak, kanske till och med upphävt.
Upptäcker borgenär det och man hunnit sätta sprätt pengarna innan omprövning kan jag tänka mig stt upphävning av skuldsaneringen ligger nära till hands.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
De tittar väl på hur stor summan är och hur stor ökning av betalningsutrymmet det blir per månad och bestämmer om betalplanen ska ändras.
En hög med pengar innebär ju inte att man har mer pengar per månad att betala mer, inkomsten från lön är nog inte beroende av kapitalet
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Man är ju då inte kvalificerat insolvent längre, men på egen ompröving kan inte skuldsaneringen upphävas tror jag. Jag antar att det innebär att man betalar resterande del av den skuld som fanns vid inledandet, antingen genom klumpsumman eller genom någon av betalningarna efter, resten av tiden blir det 0plan.
Om borgenär upptäcker det och begär omprövning bör det kunna bli samma sak, kanske till och med upphävt.
Upptäcker borgenär det och man hunnit sätta sprätt pengarna innan omprövning kan jag tänka mig stt upphävning av skuldsaneringen ligger nära till hands.
Okej. Ska bli intressant att följa hur det blir.
 

perra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Juli 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tack för alla svaren angående min fråga om missade inbetalningar.
Så om jag förstår det rätt så vid andra missade så kontaktas borgenärerna om att det inte betalats in och då kan dom begära omprövning?
Någon som fått omprövning vid sådant tillfälle?

varför jag frågar är för att jag fått problem med en tand och skulle behöva fixa det. Men vill heller inte orsaka något med saneringen såklart. :-/
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack för alla svaren angående min fråga om missade inbetalningar.
Så om jag förstår det rätt så vid andra missade så kontaktas borgenärerna om att det inte betalats in och då kan dom begära omprövning?
Någon som fått omprövning vid sådant tillfälle?

varför jag frågar är för att jag fått problem med en tand och skulle behöva fixa det. Men vill heller inte orsaka något med saneringen såklart. :-/
Kunde du inte lägga undan i juni ?
Dumt att riskera något men det är som du säger att det är vid påminnelse två borgenärerna informeras.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp